Pukul 1 pagi, selesai baca kitab pdf

مبحث الاجتهاد والخلاف، تأليف: محمد بن عبد الوهاب، دار النشر: مطابع الرياض - الرياض، الطبعة: الأولى، تحقيق: الشيخ عبد الرحمن بن محمد السّدحان والشيخ عبد الله بن عبد الرحمن الجبرين
saya di sapa oleh rakan untuk makan tengah malam.

Ini aktiviti orang bujang pukul 12 malam ke atas. Baca buku, layan internet, tgok movie, dah lapar telepon restoran yng ada delivery.

Sekarang ni saya tengah bujang, tinggal beberapa hari lagi saya akan jadi suami semula. hehehe Menikmati zaman bujang.

Ulama' bujang terseksa di dunia tetapi tidak di akhirat.

Tacobee sejenis makanan dari sebuah restoran di mesir ni yang menyediakan ayam goreng dan kentang koreng macam KFC. Harga pun berpatutan Le 10.00 sahaja.

Alhamdulillah kenyang saya malam ni lepas baca kitab. Biasanya perut akan lapar lepas kita bagi tumpuan pada pembacaan, karangan dan sebagainya.

Apa yang saya sembangkan dengan rakan saya us muqri? .....
Ini lah kisahnya http://beritautama-infokini.blogspot.com/2010/04/annual-dinner-2010-bil-mansurah-al.html (klik utk baca lebih lanjut)

Macam2 idea yang kami pikirkan untuk selesaikan masalah tersebut.
1- kita belasah je budak2 BODOH tu (saya kata pada kawan saya, mereka tu dah la BODOH, akhlak pun takde, kalo mereka tak pandai tapi akhlak baik, takpe lagi, kita boleh belajar sama2, tapi budak2 tu memang BODOH, saya ulang BUDAK BODOH)...... kawan saya kata "tak boleh", nnti jadi kes polis, dan PMRAM gk kene tuduh.

2- kita hantar surat, gambar dan bukti2 kat mak bapak diorg...... kawan saya kata "tak boleh", tak guna kalo hantar pun, mak bapak diorg pun sama, tak amik kisah, saya terfikir diorg tu anak zina ke? nauzubillah.. saya tak tuduh, tapi kenape mak bapak diaorg benarkan anak2 mereka berzina??? tak de rase malu ke kalo dalam keturunan mereka ada anak hasil zina.

3- kita report polis, kata kawan saya... "polis mesir........." saya faham2 je la

4- saya pikir apa tindakan kedutaan malaysia atas masalah ini... saya tak tahu sebab saya belum jadi duta malaysia di mesir.

Hampir kebanyakan waktu saya berfikir masalah ini. Bagaimana nk selesaikan masalah ini.

Sudah pasti ini tarbiyah dari ALLAH kepada pendakwah seperti saya dan rakan2, mungkin juga teguran dari ALLAH, kerana terlalu sibuk dengan ilmu, kita terlupa buat dakwah dan persatuan.

ALLAH ampunkan aku.

Saya pun terus makan ayam goreng tu, eh2 dah habis,, nak lagi...

ditulis oleh Abd Rahman Mohd Tharin on 07 April 2010
categories: edit post

0 komen menbina


Cinta Abadi

Daisypath Anniversary tickers

pengunjung dari semua tempat

pengunjung dari...

Islamic Calendar

Islamic Clock

jumlah pelawat

islamic software

.:ila klik untuk tempahan::.


Sila Copy dan Paste coding di atas ke laman anda untuk membuat pautan blog ini. Terima Kasih.

دار الإفتاء المصرية

blogger azhari

Komuniti Blogger Azhari