I was so far from you
Yet to me you were always so close
I wandered lost in the dark
I closed my eyes toward the signs
You put in my way
I walked everyday
further and further away from you

Ooooo Allah, you brought me home
I thank you with every breath I take

الحمد لله الحمد لله
All praises to Allah


I never thought about
All the things you have given to me
I never thanked you once
I was too proud
to see the truth
And prostrate to you
Until I took the first step
And that's when you opened the doors for me
Now Allah, I realized what I was missing
By being far from you

الحمد لله
All praises to Allah

Allah, I wanna thank you
I wanna thank you for all the things that you've done
You've done for me through all my years I've been lost
You guided me from all the ways that were wrong
And did you give me hope

O Allah, I wanna thank you
I wanna thank you for all the things that you've done
You've done for me through all my years I've been lost
You guided me from all the ways that were wrong
I wanna thank you for bringing me home

الحمد لله
All praises to Allah

الحمد لله

Di saat aku memerlukan pertolongan, aku memanggil nama-MU ya ALLAH!!
Semua manusia ada perasaan, adakala manusia akan gembira, riang, ceria maka terpancar di wajah mereka keriangan tersebut.
Begitu juga bila angin duka, sedih, murung mula menyelubungi hati manusia, mereka tidak bersemangat, lemah dan longlai.
Manusia ciptaan ALLAH.
Manusia perlukan ALLAH setiap keadaan.

Aku manusia lemah, aku terlalu mengharapkan kasih sayang ALLAH, perhatian dari ALLAH.
Bila masalah datang menguji ketebalan iman, aku pasrah pada ALLAH.
ALLAH !!!!!!!!!!!!! aku perlukan-MU.

Marilah wahai kawan-kawan kita cari ALLAH, kita kenali ALLAH.
ALLAH adalah segala-lanya.
Jadikan ALLAH tempat kita mengadu, tempat kita bermanja.

Aku rasa hatiku masih buta untuk mengenal TUHANku, Yang Maha Mencipta daku, Yang Maha Memelihara diriku.

Aku tidak pasti kenapa hati ini terlalu gelisah, gundah gelana.
Aku nak mencari ALLAH.

Maafkanku wahai ALLAH Yang Maha Pengampun, Maha Penyayang.
Ampunkan dosa-dosaku.

Di saat itu, aku pergi mencari ALLAH............

ditulis oleh Abd Rahman Mohd Tharin on 19 March 2010
categories: edit post

1 Responses to Di saat itu.

  1. penulis Says:
  2. sungguh ku tak sangka, pada hari aku menulis tajuk di saat itu, syekih yusri telah menceritakan kisah beliau mendapat ALLAH...boleh baca di blog sahabat saya fauzan... http://assyafie.blogspot.com/2010/03/jauh-dari-hidayah.html

     

Cinta Abadi

Daisypath Anniversary tickers

pengunjung dari semua tempat

pengunjung dari...

Islamic Calendar

Islamic Clock

jumlah pelawat

islamic software

.:ila klik untuk tempahan::.


Sila Copy dan Paste coding di atas ke laman anda untuk membuat pautan blog ini. Terima Kasih.

دار الإفتاء المصرية

blogger azhari

Komuniti Blogger Azhari